سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا یک آشپزخانه هوشمند داشته باشیم؟

آشپزخانه اتاقی‌ با بهره‌وری بالا و آشفتگی بسیار است. شما غذای خود را می‌پزید، ظرف‌ها را تمیز می‌کنید و شاید حتی غذای خود را در آنجا بخورید. هر چیزی در آشپزخانه مانند کابینت، ابزار و ظروف به بهتر یا بدتر شدن تجربه شما در آشپزخانه کمک می‌کند. اضافه کردن هوش در فضای شما به بهبود بخشیدن آشپزی و سریع شدن کار شما کمک خواهد کرد.

آشپزخانه می‌تواند میزبان تکنولوژی‌های بیشتری از خانه هوشمند باشد. شما می‌توانید ماکرویوهای هوشمند که زمان پخت و پز شما را حدس بزنند یا حتی بتوانید با صدا دستور خاموش یا روشن شدن این دستگاه را اعمال کنید، یا برای اضاف کردن مقداری آب در غذا درخواست کنید، تهیه کنید تا راحتی و آرامش بیشتری در محیط آشپزخانه را تجربه کنید.

صفحه نمایش‌های هوشمندی همچون NEST یا ECHO میتوانند، اندازه‌گیری‌ها را تبدیل کند، تایمر را تنظیم کند، یا مراحل بعدی یک دستورالعمل که بر روی آن کار می‌کنید را نشان دهد، و چراغ‌های هوشمند یک راه ارزان برای بهبود نورپردازی در آشپزخانه شما هستند. به عنوان مثال، سوییچ‌های نوری هوشمند می‌توانند با روشن کردن همه چیز در زمان‌های برنامه‌ریزی‌شده، پول شما را ذخیره کنند، و نوارهای LED باهوش می‌توانند فضاهای تاریک را زیر یک کابینت روشن کنند.

هر آشپزخانه منحصر به فرد است، اما مزیت ایجاد آشپزخانه هوشمند شما تنها تکنولوژی است که شما از آن سود می‌برید و از همه چیز لذت می‌برید. تکنولوژی‌های هوشمند متعددی موجود می‌باشد که برای آشنایی با آنها می‌توانید با ما همراه باشید.

با یک اسپیکر هوشمند یا نمایشگر شروع کنید

با یک سخنگوی هوشمند، می‌توانید چندین تایمر را تنظیم کنید تا زمان پخت غذای خود را حفظ کنید. وقتی در زمان آشپزی به اندازه‌گیری نیاز داشته باشید، می‌توانید سوال کنید. مثلا چند قاشق غذاخوری اضافه کنم؟ یا چند تا فنجان در یک لیتر لازم است؟ یا هر مورد دیگری از اندازه گیری که نیاز داشته باشید.

اسپیکر هوشمند نیز به عنوان یک سخنگو عمل کند، بنابراین به راحتی می‌توانید اعلام کنید که شام آماده است. و برای سرگرم کردن خود می‌توانید به موسیقی گوش دهید در حالی که آشپزی می‌کنید. و آن‌ها می‌توانند لیست خرید را افزایش دهند. به جای اینکه یک یا دو ساعت در هفته را صرف نگاه کردن به چیزهایی کنید که برای خرید نیاز دارید، می‌توانید همان طور که می‌روید، یک لیست خرید تهیه کنید. هر بار که از چیزی استفاده می‌کنید می‌توانید به گوگل یا الکسا بگویید که "کچاپ" یا "زیره سبز" را به فهرست خرید اضافه کنید. وقتی زمان خرید مواد غذایی فرا می‌رسد، شما هنوز نیاز دارید که چیزهای زیادی را ثبت کنید، اما این کار کوتاه‌تر خواهد بود.

یک نمایشگر هوشمند همچون Amazon یا  NESTحتی بهتر نیز می‌باشد. این نمایشگرها تمام ویژگی‌هایی که در بالا گفته شد را دارا می‌باشند، علاوه بر اینکه صفحه اضافه شده به آن اجزای بصری را نیز برای شما فراهم می‌کنند. بطور مثال می‌توانید یک ویدیوی آشپزی را از یوتیوب صدا کنید تا برایتان پخش شود. و اگر یکی زنگ در به صدا درآورد، یکی از بهترین وسایل برقی که می‌توانید داشته باشید، یک صفحه نمایش هوشمند است که به شما اجازه می‌دهد بدون توقف غذا به در پاسخ دهید.

چراغ‌های هوشمند آشپزخانه را کامل می‌کند

هر اتاق از خانه می‌تواند از نورهای هوشمند بهره‌مند شود، و آشپزخانه نیز مجزا نیست. اما نیازی نیست تا آنجا که ممکن است در اتاق‌های دیگر با چراغ‌های هوشمند فاصله بگیرید. با این که لامپ‌های روشن رنگی برای اتاق نشیمن و اتاق‌خواب شما عالی هستند، آن‌ها به آشپزخانه نیز اضافه نمی‌کنند. در عوض، شما می‌توانید لامپ‌های هوشمند سفید و یا یک سوئیچ هوشمندانه را مد نظر قرار دهید.

اگر شما در کابینت سر و کار دارید، مانند بسیاری از آشپزخانه‌ها، نوارهای LED هوشمند در امتداد کف کابینت‌ها اضافه کنید تا نور شب عالی را زمانی که می‌خواهید چیزی کم‌تر روشن باشد، ایجاد کنید.

اجاق‌های هوشمند کار سختی را برای شما انجام می‌دهند

اگر کسی به شما یاد نداد که آشپزی کنید، ممکن است این کار را ترسناک یا پر استرس ببینید. و حتی اگر آشپزی کنید، ممکن است از آن لذت نبرید و یا وقت گیر باشد. اجاق‌های هوشمند برای کمک به همه این سناریوها طراحی شده‌اند. بیشتر اجاق هوشمند مثل یک دستگاه توستر بزرگ هستند و از اصول مشابهی استفاده می‌کنند. هوش مصنوعی غذا را بررسی می‌کند، مواد تشکیل‌دهنده را شناسایی می‌کند و سپس دمای بهینه و زمان پخت را تعیین می‌کند. برخی از اجاق‌های هوشمند برنامه‌های آشپزی خودکار دارند، شما غذا را از طریق یک app انتخاب می‌کنید و پله پله شما را راهنمایی می‌کند تا آشپزی را تمام کنید.

از همه بهتر استفاده از این اجاق‌ها این‌ست که براحتی می‌توانید به غذای خود از گوشی یا تبلت نگاه امدازید. اگر شما از آن دسته آدم‌هایی هستید که فراموش می کنید که غذای شما چه مدت طول می‌کشد آماده شود براحتی می‌توانید زمان را ابتدای کار با اپلیکیشن تنظیم کنید و با خیال راحت به دیگر کارهای خود برسید و دیگر نگرانی در باب سوختن غذاهای خود نداشته باشید.

این استدلال عمومی باید به هر اطلاعاتی که شما به آشپزخانه تان اضافه می‌کنید، اعمال شود. شما می‌خواهید مطمئن شوید که چه چیزی برای توجیه هر نوع مشکل به اندازه کافی و به راحتی اضافه می‌شود. و این که تکنولوژی برتر وسیله‌ای برای امنیت بیشتر خواهد شد. اما با دسترسی آسان‌تر به دستور العمل‌ها، تبدیلات و کنترل‌های صدا ممکن است بیشتر از قبل از آشپزی در آشپزخانه خود لذت ببرید.