سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیت کوین چیست

بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که در ژانویه سال 2009 وارد بازار شده است.  بیت کوین وعده هزینه‌های معامله پایین‌تر از مکانیسم‌های پرداخت آنلاین را ارائه می ‌دهد و برخلاف ارزهای صادر شده توسط دولت توسط یک مقام غیرمتمرکز اداره می شود. بیت کوین یک ارز فیزیکی نمی‌باشد، این بدین معناست که این ارز قابل مشاهده نیست و تمام معاملات بیت کوین توسط یک ابرقدرت محاسباتی، محاسبه می شود. شبکه این ارز بصورت کاربر به کاربر است، و توسط هیچ بانک یا دولت، صادر و پشتیبانی نمی شود. علیرغم اینکه این مناقصه قانونی نیست ، خرید بیت کوین از محبوبیت بالایی برخوردار است و باعث شده است که صدها ارز مجازی دیگر که به طور مشترک با عنوان Altcoin  شناخته می شوند ،راه اندازی شود.

بیت کوین همچون پول واقعی‌ست. درست است که کسب درآمد از بیت کوین روش‌های متعددی دارد ولی همچنان آسان نیست. بسیاری از افراد این تفکر را دارند که کسب درآمد از آن بسیار ساده می باشد ولی هیچ راه آسانی وجود ندارد و نیازمند وقت و هزینه زیادی‌ست، همچنان کار پر ریسکی است. 

بیت کوین

درک بیت کوین

بیت کوین نوعی رمزنگاری است. مانده توازن بیت کوین با استفاده از "کلیدهای" عمومی و خصوصی حفظ می شود ، که رشته های طولانی اعداد و حروف مرتبط با الگوریتم رمزگذاری ریاضی هستند که برای ایجاد آنها استفاده شده است. کلید عمومی (قابل مقایسه با شماره حساب بانکی) به عنوان آدرسی است که به جهانیان منتشر می شود و ممکن است دیگران بیت کوین ارسال کنند. کلید خصوصی (قابل مقایسه با پین ATM ) به معنای یک راز محافظت شده است و فقط برای مجوز انتقال بیت کوین استفاده می شود.

کلیدهای بیت کوین را نباید با کیف پول بیت کوین اشتباه گرفت، که یک وسیله فیزیکی یا دیجیتالی است و تجارت بیت کوین را تسهیل می کند و به کاربران امکان می دهد مالکیت سکه ها را ردیابی کنند. اصطلاح کیف پول کمی گمراه کننده است ، زیرا ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین بدان معنی است که هرگز آن را در "یک کیف پول" ذخیره نمی کند ، بلکه بطور غیرمستقیم روی یک blockchain قرار می گیرد.

یادداشت های سبک: براساس بنیاد رسمی بیت کوین ، کلمه "بیت کوین" در زمینه مراجعه به نهاد یا مفهوم سرمایه گذاری می شود. بیت کوین نیز معمولاً با عنوان "BTC" مخفف می شود.

نحوه کار بیت کوین

فروش بیت کوین یکی از اولین ارزهای دیجیتالی است که برای تسهیل پرداختهای فوری از فناوری همتا استفاده می کند. افراد و شرکت‌های مستقلی که صاحب قدرت محاسباتی حاکم هستند و در شبکه بیت کوین شرکت می کنند ، همچنین به عنوان "معدنچیان" شناخته می شوند ، با انگیزه پاداش (انتشار بیت کوین جدید) و هزینه های معامله شده در بیت کوین پرداخت می‌کنند. این معدنچیان را می توان بعنوان مرجع غیرمتمرکز و قابل اعتماد اعتبار شبکه بیت کوین تصور کرد. بیت کوین جدید با نرخ ثابت اما به صورت دوره ای رو به زوال به معدنچی ها عرضه می شود ، به گونه ای که کل عرضه بیت کوین ها به 21 میلیون نفر می رسد.

در حال حاضر ، تقریباً 3 میلیون بیت کوین وجود دارد که هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته است. به این ترتیب ، بیت کوین (و هر رمزنگاری که از طریق یک فرآیند مشابه ایجاد شود) متفاوت از ارز فیات عمل می کند. در سیستم های بانکی متمرکز ، ارز در تلاش برای حفظ ثبات قیمت ، نرخ ارز مطابق با نرخ کالا آزاد می شود ، در حالی که یک سیستم غیر متمرکز مانند بیت کوین نرخ آزادی را پیش از زمان و طبق الگوریتم تعیین می کند.

استخراج بیت کوین روندی است که بوسیله آن بیت کوین ها به گردش در می آیند. به طور کلی ، استخراج معادن برای کشف یک بلوک جدید ، که به blockchain اضافه می شود ، نیاز به حل معماهای دشوار محاسباتی دارد. در زمینه مشارکت در blockchain ، استخراج معادلات سوابق معامله در سراسر شبکه را اضافه و تأیید می کند. برای افزودن بلوک به blockchain ، کارگزاران پاداش را در قالب چند بیت کوین دریافت می کنند. پاداش هر 210،000 بلوک نصف می شود.

پاداش بلوک، 50 بیت کوین جدید در سال 2009 بود و هم اکنون 5/12 است. هرچه بیت کوین ها بیشتر و بیشتر ایجاد می شوند، دشواری فرآیند استخراج معادن - یعنی میزان توان محاسباتی درگیر - افزایش می یابد. مشکل استخراج معدن در 1.0 با شروع بیت کوین در سال 2009 آغاز شد. در پایان سال ، تنها 1.18 بود. از اکتبر 2019 ، مشکل معدن بیش از 12 تریلیون است.

در ابتدا، یک رایانه رومیزی معمولی برای فرایند معدن کافی بود. اکنون، برای مقابله با سطح دشواری، معدنچیان باید از سخت افزارهای گران قیمت و پیچیده و واحدهای پردازشی پیشرفته تر مانند واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) استفاده کنند. این پردازنده های معدنی پیچیده به "دکل های معدن" معروف‌اند. یک بیت کوین در هشت مکان اعشاری تقسیم می شود (100 میلیونم از یک بیت کوین)، و این کوچکترین واحد به عنوان ساتوشی شناخته می شود. در صورت لزوم اگر معدنچیان شرکت کننده این تغییر را پذیرفتند، در نهایت می توان بیت کوین را برای مکانهای اعشاری حتی بیشتر تقسیم کرد.

ارزش بیت کوین چیست؟

تنها در سال 2017 ، قیمت بیت کوین از کمی زیر 1000 دلار در ابتدای سال به نزدیک به 19000 دلار افزایش یافت و در پایان سال بیش از 1/400? افزایش یافت. از اکتبر سال 2019 ، به نظر می رسد که بیت کوین نقطه قیمتی جدید را در بازه 8000 تا 9000 دلار پیدا کرده است. قیمت بیت کوین کاملاً به اندازه شبکه استخراج معادن آن بستگی دارد ، از آنجا که هرچه این شبکه بزرگتر باشد ، تولید بیت کوین های جدید دشوارتر و در نتیجه پرهزینه تر است.

در نتیجه ، با افزایش هزینه های تولید ، قیمت بیت کوین نیز افزایش می یابد. قدرت پردازش کل شبکه معدن بیت کوین با عنوان "میزان هش" شناخته می شود که با اشاره به تعداد دفعات در ثانیه شبکه می تواند تلاش کند تا یک معمای هشینگ لازم را قبل از اینکه یک بلوک به blockchain اضافه شود ، تکمیل کند. از 23 اکتبر سال 2019 ، این شبکه به رکورد بالایی 114 کوینتیلیون در ثانیه رسید.

چگونه بیت کوین شروع شد

18 آگوست 2008: نام دامنه bitcoin.org ثبت شده است. امروز حداقل ، این دامنه "WhoisGuard محافظت شده" است ، به معنای هویت شخصی که آن را ثبت کرده است ، اطلاعات عمومی نیست.

31 اکتبر 2008: شخصی با استفاده از نام Satoshi Nakamoto در لیست پستی رمزنگاری در metzdowd.com اعلام می کند: "من در حال کار روی یک سیستم جدید الکترونیکی پول نقد که کاملاً همتا است، بدون شخص ثالث قابل اعتماد است، هستم. این مقاله در http://www.bitcoin.org/bitcoin.pdf در دسترس است. "

3 ژانویه 2009: اولین بلوک بیت کوین استخراج شده است ، بلوک 0. این همچنین به عنوان "بلوک پیدایش" شناخته شده است و حاوی متن است: " 03 / ژانویه / 2009 در آستانه نجات دوم برای بانک ها" ، شاید به عنوان اثبات این که بلوک در آن یا بعد از آن تاریخ استخراج شده است ، و شاید هم به عنوان تفسیر سیاسی مربوطه.

8 ژانویه 2009: اولین نسخه از نرم افزار بیت کوین در لیست پستی رمزنگاری اعلام شده است.

9 ژانویه 2009: بلاک 1 استخراج شده است و استخراج بیت کوین با جدیت شروع می شود.

چه کسی بیت کوین را اختراع کرد؟

هیچ کس نمی داند چه کسی بیت کوین را اختراع کرده است یا حداقل به طور قطعی معلوم نیست. Satoshi Nakamoto  نامی است که در ارتباط با شخص یا گروهی از افراد است که در سال 2008 کاغذ سفید بیت کوین را منتشر کرد و روی نرم افزار اصلی بیت کوین که در سال 2009 منتشر شد ، کار کرد.

پروتکل بیت کوین به کاربران نیاز دارد تا هنگام ثبت نام روز تولد خود را وارد کنند و ما می دانیم فردی به نام Satoshi Nakamoto ثبت نام کرده و 5 آوریل را به عنوان تاریخ تولد ثبت می کند. در سال های پس از آن زمان ، بسیاری از افراد ادعا کرده‌اند که این نام مستعار مطعلق به آن‌ها است، اما از اکتبر سال 2019 ، هویت واقعی در پشت ساتوشی مبهم است.

قبل از ساتوشی

گرچه وسوسه انگیز است که به چرخش رسانه ها اعتقاد داشته باشید که ساتوشی ناکاموتو یک نبوغ انزوا و پیوسته است که بیت کوین را از هوای نازک خلق کرده است ، اما چنین نوآوری ها به طور معمول در خلاء اتفاق نمی افتد. تمام اکتشافات علمی مهم ، هر چقدر هم که ظاهراً اصلی به نظر برسند ، بر اساس تحقیقات قبلی وجود داشته است.

پیش سازهای بیت کوین وجود دارند: Adam Back’s Hashcash در سال 1997 اختراع شد و متعاقبا  Wei Dai’s b-money ،Nick Szabo’s bit gold و Hal Finney’s Reusable.

کتاب سفید بیت کوین به Hashcash و b-money و همچنین کارهای متنوع دیگری که چندین زمینه تحقیقاتی را شامل می‌شود، اشاره کرده است. شاید جای تعجب نباشد که بسیاری از افراد در پشت سایر پروژه هایی که در بالا نامگذاری شده اند گمانه زنی شده اند که در ایجاد بیت کوین نیز سهمی داشته اند.

چرا ساتوشی ناشناس است؟

دو انگیزه اصلی برای مخفی نگه داشتن مخترع بیت کوین وجود دارد.

اولین دلیل حریم خصوصی‌ست. با افزایش محبوبیت بیت کوین - که به یک پدیده جهانی تبدیل شده است  Satoshi Nakamoto احتمالاً توجه بسیاری از رسانه ها و دولت ها را به خود جلب می کند.

دومین دلیل آن امنیت می‌باشد. تنها با نگاهی به 2009 ، 32 هزار و 489 بلوک مین گذاری شد. در نرخ پاداش پس از آن 50 BTC در هر بلوک ، کل پرداخت در سال 2009، 1،624،500 BTC بود که از 25 اکتبر 2019 به ارزش 13.9 میلیارد دلار است. ممکن است نتیجه بگیریم که تنها Satoshi و شاید چند نفر دیگر در طول سال 2009 ماین را استخراج کرده اند و اکثریت سهام BTC را در اختیار دارند.

شخصی که از آن مقدار زیادی بیت کوین برخوردار است می تواند به هدف مجرمان تبدیل شود ، به خصوص که بیت کوین کمتر شبیه سهام و بیشتر شبیه پول نقد است ، جایی که کلیدهای خصوصی مورد نیاز برای تأمین هزینه می توانست چاپ شود و به معنای واقعی کلمه در زیر تشک نگه داشته شود. اگرچه احتمالاً مخترع بیت کوین برای انجام هرگونه انتقال ناشی از اخاذی احتیاط می کند ، اما ناشناس ماندن راهی مناسب برای Satoshi برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض است.

مظنونین

رسانه های بزرگ ، کارشناسان رمزنگاری و سایر علاقه مندان حدس هایی راجع به فرد یا گروهی که در پس شخصیت ساتوشی ناکاموتو وجود دارد ، حدس زده اند. در 10 اکتبر 2011 ، نیویورکر مقاله ای را منتشر کرد که گمان می کند ناکاموتو ممکن است دانشجوی رمزنگاری ایرلندی مایکل پاک یا جامعه شناس اقتصادی ویلی لدونووردتا باشد. یک روز بعد ، شرکت سریع اعلام کرد که ناکاموتو می تواند یک گروه سه نفره - نیل کینگ ، ولادیمیر اوکسمن و چارلز بری - باشد که با هم در یک حق ثبت اختراع مربوط به ارتباطات امن ظاهر می شوند که دو ماه قبل از ثبت bitcoin.org ثبت شده اند. 
طبق مقاله دیگری که منتشر شده در ماه مه 2013 ، مظنونان بیشتری را به این لیست اضافه کرد ، از جمله گاوین آندرسن ، توسعه دهنده اصلی پروژه بیت کوین. جید مک کالب ، بنیانگذار مبادله بیت کوین که اکنون خاموش است. Gox؛ و شینیچی موشیزوکی ریاضیدان مشهور ژاپنی. در دسامبر سال 2013 ، Techcrunch مصاحبه ای با محقق Skye Grey منتشر کرد که ادعا کرد که تحلیل متنی نوشته های منتشر شده ، پیوندی بین Satoshi و خالق بیت طلا Nick Szabo را نشان می دهد. و شاید مشهورترین ، در مارس 2014 ، نیوزویک مقاله ای را منتشر کرد که ادعا می کرد Satoshi در واقع فردی به نام Satoshi Nakamoto است - یک مهندس 64 ساله ژاپنی-آمریکایی که در کالیفرنیا زندگی می کند.
اخیراً ، کریگ رایت ، دانشمند رایانه استرالیایی و طرفدار رمزنگاری ادعا کرده است که ساتوشی ناکاموتو است - هرچند رایت نیز ادعا کرده است که ناکاموتو پایان نامه خود را در سال 2008 کپی کرده است. بعد از گذشت یک دهه از بیت کوین ، جهان هنوز نمی داند چه کسی پشت ارز برتر دیجیتالی جهان قرار دارد و این احتمال وجود دارد که رمز و راز هرگز حل نشود.